Probo Blog
Schermafbeelding 2019-11-07 om 08.49.57

Met deze techniek breng jij je stickers en etiketten tot leven!

7 november 2019

Etiketten en stickers 2.0

Aansprekende etiketten en stickers trekken de aandacht van klanten voor jouw product. Maar wat als je boodschap groter of creatiever is dan de sticker of etiket toelaat? Laat je niet langer beperken door de afmetingen van je product en maak meer impact met talloze extra lagen. 

Hoe? Met augmented reality. 

Bij augmented reality verrijk je de werkelijkheid met een digitale laag. Zo voeg je extra informatie toe, zoals tekst of (bewegend) beeld. Het resultaat maak je zichtbaar via een app op je smartphone. De mogelijkheden zijn eindeloos en worden alleen begrensd door jouw creativiteit. 

Hoge betrokkenheid

Uit recent onderzoek blijkt dat een ‘augmented reality’ campagne bijdraagt aan meer betrokkenheid en betere verkoopstatistieken. De cijfers onderstrepen dit: 

  • gemiddelde aandachtsspanne: 83 seconden
  • interactie-ratio: 22%
  • percentage gebruikers dat doorklikt naar aankoopmogelijkheid: 33%

De technische mogelijkheden samen met de verwachte groei in het aantal app-installaties van 900 miljoen (2018) naar 3,5 miljard in 2022, maakt augmented reality een veelbelovende innovatie. Ook is het ontwikkelen van een augmented reality toepassing relatief eenvoudig en goedkoop. Er komen steeds meer gebruiksvriendelijke apps waarmee in theorie iedereen iets kan bouwen.

Ervaar de kracht van augmented reality nu zelf

Benieuwd naar de impact die augmented reality kan toevoegen aan jouw stickers of etiketten? Stuur een mail naar jordy@probo.nl! 

 

Jordy

Bezoekt vakbeurzen, doet marktonderzoek en is continu bezig om de gouden tip uit duizend-en-één ideeën te filteren.

LEES OOK