Probo Blog

Tips en tricks voor het versturen van een mail

· Zo zet je e-mail in als ijzersterke verkooptool ·

27 oktober 2020 1 CAZZONI

Wist je dat mail nog steeds een krachtig wapen is om verkoop te genereren? Voor veel ondernemers liggen daar mooie kansen voor het oprapen. E-mail kun je op talrijke manieren inzetten om het contact met je klanten en leads te onderhouden of om gave producten en services te verkopen.

Wij helpen je!

Onderwerpen bedenken, teksten schrijven, de mail opmaken… Een sterke e-mail opstellen is tijdrovend. Daarom helpen we je met mailtemplates. Bijvoorbeeld om jouw klant te voorzien van het juiste advies om schade van storm te voorkomen. Download de template die je wilt versturen. Zorg dat Mailchimp open staat in een tabblad in je browser, dan wordt de mailing direct geïmporteerd in Mailchimp.

Natuurlijk helemaal in jouw eigen stijl

Je wilt natuurlijk uniek zijn en je eigen huisstijl toevoegen, dat snappen we. Daarom pas je in Mailchimp de mailtemplates eenvoudig aan met je eigen logo, lettertype en kleuren. Voeg de juiste prijzen toe en link met de buttons naar jouw eigen website.

Zo zorg je dat klanten de e-mail ook daadwerkelijk openen

Je hebt een fantastische mail klaarstaan die jouw klanten natuurlijk moeten lezen! Zo zorg je ervoor dat jouw mail opvalt:

  1. Stel de afzendernaam goed in. Hierdoor ziet jouw klant direct dat de mail afkomstig is van jou. 
  2. Schrijf een sterke onderwerpregel. Vertel de belangrijkste boodschap, maak klanten nieuwsgierig, stel een vraag of communiceer een voordeel. Belangrijk: schrijf de onderwerpregel actief en gebruik 30 tot 50 karakters.
  3. Versterk de onderwerpregel met een preheader.

Alles naar wens? Klaar om te versturen!

Vervolgens zie je in Mailchimp hoe je mail scoort. Je bekijkt de open-ratio (hoeveel klanten die je mail hebben geopend) en op welke buttons de lezers klikken. Zo ontdek je welke content jouw klant aanspreekt.

Genna Visser

LEES OOK